k 2010

Teoretický rámec pro vytváření CPV Videowebu

MINAŘÍKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Teoretický rámec pro vytváření CPV Videowebu

Name (in English)

Theoretical background for development of CPV videoweb

Edition

2010

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

video v učitelské vzdělávání, teorie reflektivního praktika, teorie kognitivního zatížení, video případy

Keywords in English

video in teacher education, Reflective Practitioner Theory, Cognitive Load Theory, video cases
Změněno: 10/1/2011 10:39, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek má za cíl představit teoretický rámec, které informuje tvorbu a vývoj CPV videowebu, elektronického učebního prostředí využívajícího videa pro vzdělávání učitelů. Čtyři oblasti, které tvoří teoretické pozadí, budou krátce charakterizovány (Teorie reflektivního praktika, Pozorování jako "tiché období" ve vzdělávání učitelů, Využití video případů ve vzdělávání učitelů a Teorie kognitivního zatížení) a uvedeny do vzájemného vztahu. Na závěr budou diskutovány jejich praktické implikace pro vytváření CPV videowebu.

In English

This presentation aims to introduce the theoretical background that informs the development of CPV videoweb, an e-learning environment using videos for teacher education. Four areas that form the theoretical background will be shortly characterized (The Reflective Practitioner Theory, Observation as the „Silent Period“ in Teacher Education, Using Video Cases in Teacher Education, and Cognitive-load Theory)and the connections among them will be described. Practical implications of these four areas will be discussed.