2010
Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
JEDLIČKOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Název česky
Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Název anglicky
Peer Teaching and health education in the School Education Programme for primary schools
Autoři
Vydání
6th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21, 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vrstevnické vyučování, vrstevnická výuka, vzdělávání pro udržitelnost, výchova ke zdraví, integrovaný výukový program, výzkum efektivity výuky
Klíčová slova anglicky
Peer teaching, peer education, peer tutoring, education for sustainability, health education, integrated educational programme, research on teaching effectiveness
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 10. 1. 2011 16:41, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Případová studie představuje využití vrstevnického vyučování a učení ve studijním programu studentů Učitelství přírodopisu pro základní školu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na efektivitu výuky integrovaného výukového programu, použitého jako model zkušenostního učení, metodou experimentu. Integrované výukové programy studentů jsou jako modely zkušenostního učení cíleně orientovány na výchovu ke zdraví, jako součást vzdělávání pro udržitelnost na pracovišti Kejbaly katedry biologie. Toto terénní středisko umožňuje začlenění alternativní pedagogické praxe studentů do odborných didaktických předmětů. Používání vrstevnického vyučování je experimentálně využíváno ve výuce pěstitelství. Jeví se, že takto vzniká prostředí, ve kterém studenti přebírají více odpovědnosti za vlastní učení a sebereflexi.
Anglicky
A case study presents the use of peer teaching and learning in the study programme Natural science teaching for primary school at the Faculty of Education, Masaryk university, Brno. Quantitative research was focused on the teaching efectiveness of an integrated educational programme, which was used as a model of learning from experience by the method of an experiment. Integrated educational programmes are targeted at health education as models of learning from experience as part of education for sustainability at the Department’s of biology workplace Kejbaly. This field centre enables the integration of an alternative pedagogical practice into technical didactic subjects. Peer teaching is experimentally used in the teaching of cultivation. It seem that thus is created an environment, in which students assume more responsibility for their own learning and selfreflection.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|