JEDLIČKOVÁ, Helena. Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. In 6th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Název česky Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Název anglicky Peer Teaching and health education in the School Education Programme for primary schools
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Vydání 6th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky vrstevnické vyučování, vrstevnická výuka, vzdělávání pro udržitelnost, výchova ke zdraví, integrovaný výukový program, výzkum efektivity výuky
Klíčová slova anglicky Peer teaching, peer education, peer tutoring, education for sustainability, health education, integrated educational programme, research on teaching effectiveness
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 10. 1. 2011 16:41.
Anotace
Případová studie představuje využití vrstevnického vyučování a učení ve studijním programu studentů Učitelství přírodopisu pro základní školu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na efektivitu výuky integrovaného výukového programu, použitého jako model zkušenostního učení, metodou experimentu. Integrované výukové programy studentů jsou jako modely zkušenostního učení cíleně orientovány na výchovu ke zdraví, jako součást vzdělávání pro udržitelnost na pracovišti Kejbaly katedry biologie. Toto terénní středisko umožňuje začlenění alternativní pedagogické praxe studentů do odborných didaktických předmětů. Používání vrstevnického vyučování je experimentálně využíváno ve výuce pěstitelství. Jeví se, že takto vzniká prostředí, ve kterém studenti přebírají více odpovědnosti za vlastní učení a sebereflexi.
Anotace anglicky
A case study presents the use of peer teaching and learning in the study programme Natural science teaching for primary school at the Faculty of Education, Masaryk university, Brno. Quantitative research was focused on the teaching efectiveness of an integrated educational programme, which was used as a model of learning from experience by the method of an experiment. Integrated educational programmes are targeted at health education as models of learning from experience as part of education for sustainability at the Department’s of biology workplace Kejbaly. This field centre enables the integration of an alternative pedagogical practice into technical didactic subjects. Peer teaching is experimentally used in the teaching of cultivation. It seem that thus is created an environment, in which students assume more responsibility for their own learning and selfreflection.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 23:01