Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{918794, author = {Janík, Tomáš and Stuchlíková, Iva}, article_number = {1}, issn = {1804-7106}, journal = {Scientia in educatione}, title = {Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí}, volume = {1}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 918794 AU - Janík, Tomáš - Stuchlíková, Iva PY - 2010 TI - Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí JF - Scientia in educatione VL - 1 IS - 1 SP - 5-32 EP - 5-32 SN - 18047106 N2 - Přehledová studie mapuje aktuální vývojové tendence v didaktice. V první části jsou vymezeny pojmy obecná didaktika, mezioborová didaktika, oborová a předmětová didaktika. V návaznosti na to jsou představeny nejvýraznější didaktické tradice a koncepce rozvíjené v různých kulturních oblastech (německé, skandinávské, frankofonní, angloamerické a dalších). V dalším kroku jsou rozebírány dva podstatné impulsy, které přispěly k emancipaci a rozvoji oborových didaktik – impuls profesionalizační a impuls kurikulární. V další části studie je pozornost zaostřena na didaktiky přírodovědných předmětů. Jsou tematizovány trendy v didaktice přírodních věd a zdroje inspirace z jiných oborových didaktik. V závěru studie jsou rozebírány perspektivy dalšího vývoje didaktiky, resp. oborových didaktik v České republice. Kritická analýza vývojových tendencí v celkovém pohledu naznačuje, že didaktika je na vzestupu, a to přinejmenším v kontinentální Evropě, kde má úctyhodnou tradici a vysokou společenskou závažnost. ER -
JANÍK, Tomáš a Iva STUCHLÍKOVÁ. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. \textit{Scientia in educatione}. 2010, roč.~1, č.~1, s.~5-32, 23 s. ISSN~1804-7106.
|