D 2010

LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING

JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁ

Základní údaje

Originální název

LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva FRÝZOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1st edition. Brno, Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. od s. 39- 56, 18 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita, Brno

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046661

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5259-8

Klíčová slova česky

Akční výzkum. Zkušenostní učení. Kritické myšlení. Reflexe.

Klíčová slova anglicky

Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2011 13:33, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

The case study presents part of research dealing with the implementation of experiential learning as a knowledge base of teachers in the integrated science course in the didactic program of Teaching for primary education. It is part of the biology of life and health, which allows gaining experience and personal development of students and teachers at partner schools, but also research, focusing on the European dimension in education. In recent years action research at universities in Europe, tested the new models, oriented to the quality of education for the 21st century, according to White and the Green Paper, where the emphasis on the professionalization of teachers. It turns out that the professionalism of teachers for primary schools must rely on a number of competencies, particularly the ability of reflection and critical thinking.

Česky

Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století