JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁ. LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING. In Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. 1st edition. Brno: Masarykova univerzita, Brno, 2010, s. 39- 56. ISBN 978-80-210-5259-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva FRÝZOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1st edition. Brno, Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. od s. 39- 56, 18 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita, Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046661
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5259-8
Klíčová slova česky Akční výzkum. Zkušenostní učení. Kritické myšlení. Reflexe.
Klíčová slova anglicky Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 29. 4. 2011 13:33.
Anotace
The case study presents part of research dealing with the implementation of experiential learning as a knowledge base of teachers in the integrated science course in the didactic program of Teaching for primary education. It is part of the biology of life and health, which allows gaining experience and personal development of students and teachers at partner schools, but also research, focusing on the European dimension in education. In recent years action research at universities in Europe, tested the new models, oriented to the quality of education for the 21st century, according to White and the Green Paper, where the emphasis on the professionalization of teachers. It turns out that the professionalism of teachers for primary schools must rely on a number of competencies, particularly the ability of reflection and critical thinking.
Anotace česky
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 14. 6. 2024 19:21