MUŽÍK, Vladislav, Iveta PLECOVÁ a Jaroslav VRBAS. Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ. In KLIMTOVÁ, H. (ed.) Pedagogická kinantropologie. Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 14.4.-16.4. 2010. 1. vyd. Brno: Tribun EU s. r. o., 2010, s. 5-11. ISBN 978-80-7399-116-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ
Název anglicky Monitoring of Physical Activities and 1st Grade Elementary School Pupils Fitness
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí), Iveta PLECOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav VRBAS (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, KLIMTOVÁ, H. (ed.) Pedagogická kinantropologie. Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 14.4.-16.4. 2010, od s. 5-11, 7 s. 2010.
Nakladatel Tribun EU s. r. o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00051688
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7399-116-6
Klíčová slova česky pohybová aktivita; zdatnost; časový snímek dne; tělesná výchova; 1. stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky physical activity; fitness; time snapshot of the day; physical education; 1st grade of elementary school
Změnil Změnil: Mgr. Jaroslav Vrbas, Ph.D., učo 12136. Změněno: 28. 2. 2012 10:38.
Anotace
V rámci výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století je vyvíjen intervenční projekt Pyramidulka, jehož součástí je monitoring zdatnosti a pohybové aktivity žáků na 1. stupni základní školy. Stěžejními metodami monitoringu je testová baterie Fitnessgram, testy držení těla a nově koncipovaný časový snímek dne, zachycující objem, intenzitu a obsah pohybové aktivity dětí. Úkolem učitelů (v úzké spolupráci s žáky a rodiči) je posuzovat a optimalizovat denní režim žáků s cílem pozitivně ovlivnit jejich zdatnost. Výsledky získané při ověřování časového snímku dne přinášejí aktuální informace o pohybové aktivitě žáků ve škole i mimo školu. Analýza výsledků neprokázala statisticky významné rozdíly v objemu a intenzitě pohybové aktivity mezi hochy a dívkami, ani mezi věkovými skupinami žáků v 1.–5. ročníku ZŠ. Průměrný objem pohybové aktivity sledovaného souboru je přijatelný.
Anotace anglicky
Pyramidulka intervent project is developed as a part of the research program School and Health in 21st Century that includes monitoring of fitness and physical activity of 1st grade elementary school pupils. The principal methods of monitoring are: a test battery “Fitnessgram”, posture tests and newly drafted time snapshot of the day depicting content, intensity and volume of children’s physical activity. The role of a teacher is (in close cooperation with pupils and their parents) to evaluate and optimise pupils’ daily routine in order to positively influence their fitness. The results obtained during verifying of the time snapshot of the day yield actual information about physical activity of pupils in school as well as out of school. The results analysis did not prove any significant differences in volume and intensity of physical activity between boys and girls or age groups of pupils in 1st-5th grade of elementary school. The average volume of monitored group physical activities is satisfactory.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 16:16