KLAPKO, Dušan. Výzkum zaměřený na zmapování vybraných faktorů uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky (Research aimed at mapping selected factors of social understanding the issue of history education). In Výzkum zaměřený na …: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 52-67. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum zaměřený na zmapování vybraných faktorů uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky
Name (in English) Research aimed at mapping selected factors of social understanding the issue of history education
Authors KLAPKO, Dušan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Výzkum zaměřený na …: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU, p. 52-67, 16 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046887
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5391-5
Keywords (in Czech) historický přístup; historismus; pojetí dějin sociální pedagogiky; hermeneutika; interpretativismus; narativismus; neologismus; diskurs; znevýhodněné sociální skupiny
Keywords in English historical approach; historicism; the concept of social history education; hermeneutics; interpretativism; narativism; neologism; discourse; disadvantaged social groups
Changed by Changed by: doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D., učo 7657. Changed: 4/5/2011 16:19.
Abstract
Téma kapitoly je zaměřeno na zmapování vybraných faktorů, které mají vliv na vytváření obrazu o sociálně pedagogických koncepcích v různých historických období. Součástí kapitoly je analýza metodologického uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky, nastínění filosofických východisek a nabídka odborných publikací se stručným komentářem. Obsahový zřetel vychází z popisu kulturně sociálních jevů a z dějin každodennosti.
Abstract (in English)
The theme chapter is focused on mapping of selected factors that influence the portrayal of socio-pedagogical concepts in different historical periods. The chapter is an analysis of methodological problems grasping the history of social pedagogy, outlining the philosophical foundations of specialized publications and a brief commentary. Content is based on consideration of the description of social phenomena and cultural history of everyday life
PrintDisplayed: 19/5/2024 13:19