C 2010

Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji

GRENAROVÁ, Renée

Základní údaje

Originální název

Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji

Název česky

Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji

Název anglicky

The Research of Cultural, Social and Linguistic Barriers to Pupils-Foreigners from Eastern Europe in Primary Schools in the South Moravian Region

Autoři

GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, od s. 153-166, 14 s. 312. publikace, 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046917

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-202-4

Klíčová slova česky

kulturní bariéry; sociální bariéry; lingvistické bariéry; výsledky výzkumu; vzdělávání; sociálně znevýhodněný žák; žák-cizinec; východní Evropa

Klíčová slova anglicky

cultural barriers; social barriers; linguistic barriers; results of a research; education; socially disadvantaged pupil; pupil-foreigner; Eastern Europe

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2013 22:04, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o problematice kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol na jižní Moravě. Výzkum realizovaný v letech 2008/2009, 2009/2010 analyzuje specifika žáků-cizinců ze zemí bývalého SSSR. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky-cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika sociálně znevýhodněných žáků-cizinců.

Anglicky

The chapter is devoted to the solution of the problem of cultural, social and linguistic barriers of the pupils-foreigners from Eastern Europe in primary schools in the South Moravian region. The research carried out years 2008/2009, 2009/2010 analyses particularities of the pupils-foreigners from USSR. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils-foreigners and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils-foreigners.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání