2010
Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
GRENAROVÁ, RenéeZákladní údaje
Originální název
Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Název česky
Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Název anglicky
The Research of Cultural, Social and Linguistic Barriers to Pupils-Foreigners from Eastern Europe in Primary Schools in the South Moravian Region
Autoři
GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, od s. 153-166, 14 s. 312. publikace, 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046917
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-202-4
Klíčová slova česky
kulturní bariéry; sociální bariéry; lingvistické bariéry; výsledky výzkumu; vzdělávání; sociálně znevýhodněný žák; žák-cizinec; východní Evropa
Klíčová slova anglicky
cultural barriers; social barriers; linguistic barriers; results of a research; education; socially disadvantaged pupil; pupil-foreigner; Eastern Europe
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2013 22:04, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Kapitola pojednává o problematice kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol na jižní Moravě. Výzkum realizovaný v letech 2008/2009, 2009/2010 analyzuje specifika žáků-cizinců ze zemí bývalého SSSR. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky-cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika sociálně znevýhodněných žáků-cizinců.
Anglicky
The chapter is devoted to the solution of the problem of cultural, social and linguistic barriers of the pupils-foreigners from Eastern Europe in primary schools in the South Moravian region. The research carried out years 2008/2009, 2009/2010 analyses particularities of the pupils-foreigners from USSR. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils-foreigners and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils-foreigners.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|