GRENAROVÁ, Renée. Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji. In Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 153-166. 312. publikace. ISBN 978-80-7315-202-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Název česky Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Název anglicky The Research of Cultural, Social and Linguistic Barriers to Pupils-Foreigners from Eastern Europe in Primary Schools in the South Moravian Region
Autoři GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, od s. 153-166, 14 s. 312. publikace, 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046917
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-202-4
Klíčová slova česky kulturní bariéry; sociální bariéry; lingvistické bariéry; výsledky výzkumu; vzdělávání; sociálně znevýhodněný žák; žák-cizinec; východní Evropa
Klíčová slova anglicky cultural barriers; social barriers; linguistic barriers; results of a research; education; socially disadvantaged pupil; pupil-foreigner; Eastern Europe
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Změněno: 28. 3. 2013 22:04.
Anotace
Kapitola pojednává o problematice kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol na jižní Moravě. Výzkum realizovaný v letech 2008/2009, 2009/2010 analyzuje specifika žáků-cizinců ze zemí bývalého SSSR. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky-cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika sociálně znevýhodněných žáků-cizinců.
Anotace anglicky
The chapter is devoted to the solution of the problem of cultural, social and linguistic barriers of the pupils-foreigners from Eastern Europe in primary schools in the South Moravian region. The research carried out years 2008/2009, 2009/2010 analyses particularities of the pupils-foreigners from USSR. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils-foreigners and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils-foreigners.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 11:13