Detailed Information on Publication Record
2010
Vliv mateřského jazyka a rusko-české jazykové interference v počáteční etapě výuky ruskému jazyku v inkluzivní škole - výsledky výzkumu
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Vliv mateřského jazyka a rusko-české jazykové interference v počáteční etapě výuky ruskému jazyku v inkluzivní škole - výsledky výzkumu
Name in Czech
Vliv mateřského jazyka a rusko-české jazykové interference v počáteční etapě výuky ruskému jazyku v inkluzivní škole - výsledky výzkumu
Name (in English)
Influence of Mother Language and Russian-Czech Language Interference in the Early Stages of the Russian Language Teaching at Inclusive School - Results of the Research
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process, 10 pp. 2010
Publisher
University of Defence Faculty of Economics and Management
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046918
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-722-6
Keywords (in Czech)
ruský jazyk; mateřský jazyk; jazyková interference; pozitivní transfer; inkluzivní škola; výzkum; Jihomoravský kraj
Keywords in English
Russian language; mother language; language interference; positive transfer; inclusive school; research; region of South Moravia
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2013 22:04, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší výsledky kvalitativní výzkumné studie, kterou autorka realizovala v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM0021622443. Výzkum analyzoval vliv mateřského jazyka a specifika jazykové interference v počátečné etapě vyučování ruštině a užívání mateřského a cizího jazyka v souvislosti s požadavky inkluzívní školy. Respondenty výzkumného šetření byli i žáci na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji.
In English
The paper brings the analysis of the results of an experimental qualitative research study the autor realized within the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM0021622443. The research analysed influence of mother language and particularities language interference in the initial stage of the Russian language teaching and influence of mother language in connection with demands of inclusive school. Respondents of the research were pupils in the region of South Moravia at senior primary grades and in the lower grades of multiannual grammar schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|