GRENAROVÁ, Renée. Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole. In Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 203-214. ISBN 978-80-210-5057-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole
Název česky Integrace rusky mluvících žáků - cizinců ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v české škole
Název anglicky Integration of the Russian-speaking students - foreigners from socially disadvantaged backgrounds in Czech schools
Autoři GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Aktualnyje problemy obucenija russkomu jazyku IX, od s. 203-214, 12 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00046924
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5057-0
Klíčová slova česky Sociální znevýhodnění; výsledky výzkumu; interkulturní komunikace; integrace; žáci - cizinci - imigranti; Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání; stereotypy; tradice; jižní Morava
Klíčová slova anglicky Social disadvantage; results of a research; intercultural communication; integration; pupils - foreigners - immigrants; Framework educational programme for primary education; stereotypes; traditions; South Moravia region.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Změněno: 28. 3. 2013 22:09.
Anotace
V České republice se přístup ke vzdělávání osob se sociálním znevýhodněním výrazně změnil v posledních deseti letech. Provedený výzkum v akademickém roce 2008/2009 analyzuje specifika interkulturní komunikace a problémy s jazykovou (ne)kompetentností žáků - cizinců - přistěhovalců v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Příspěvek se zabývá problematikou interkulturní komunikace, úspěšný kontakt s cizími národy je založen na znalosti jejich mentality, stereotypů a tradic. Autorka popisuje některé příklady neúspěšných kontaktů mezi národy. S pomocí dotazníkového šetření a diskuse s žáky - cizinci - přistěhovalci a s učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků.
Anotace anglicky
n the Czech republic, the approach to education of individuals with social disadvantage has changed significantly during the last decade. The research carried out academic year 2008/2009 analysed particularities of intercultural communication and the problem of linguistic (in)competence of the pupils - foreigners - immigrants from Eastern Europe in connection with demands of Framework educational programme for basic education. The paper deals with problems of intercultural communication, success in contacts with foreign nations is based on knowledge of their mentality, their stereotypes and their traditions. The author describes some examples of unsuccessful contacts between nations. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils - foreigners - immigrants and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils - foreigners - immigrants were examined, especially their impaired communication ability.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 22:56