BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (Approaches to Education of Students with Mild Intellectual Disabilities). In BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 269-282, 13 pp. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Approaches to Education of Students with Mild Intellectual Disabilities
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 269-282, 13 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046987
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords in English Mild Mental Retardation; Education of Pupils with Mild Mental Retardation; Elementary School for Pupils with Mild Mental Retardation; Framework Educational Programme for Elementary Education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 26/4/2011 15:50.
Abstract
Kapitola se věnuje vzdělávacímu programu pro žáky na základních školách praktických, kterým je Příloha Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, zejména uplatnění vyučovacích metod a forem. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován na základních školách praktických v Jihomoravském kraji v letech 2009 a 2010. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.
Abstract (in English)
The chapter deals with an education of pupils with mild mental retardation, especially the realization of education according to the Framework Educational Programme for Elementary Education - Appendix Regulating the Education of Pupils with Mild Mental Retardation at schools for pupils with mild mental retardation. The chapter presents a research, which was realized at schools for pupils with mild mental retardation in the South Moravian Region in the years 2009 and 2010. There are interpreted partial results and presented conclusions of research.
PrintDisplayed: 28/5/2024 01:50