Detailed Information on Publication Record
2010
Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁBasic information
Original name
Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech
Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Approaches to Education of Students with Mild Intellectual Disabilities
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 269-282, 13 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046987
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5383-0
Keywords in English
Mild Mental Retardation; Education of Pupils with Mild Mental Retardation; Elementary School for Pupils with Mild Mental Retardation; Framework Educational Programme for Elementary Education
Tags
Reviewed
Změněno: 26/4/2011 15:50, PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
V originále
Kapitola se věnuje vzdělávacímu programu pro žáky na základních školách praktických, kterým je Příloha Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, zejména uplatnění vyučovacích metod a forem. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován na základních školách praktických v Jihomoravském kraji v letech 2009 a 2010. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.
In English
The chapter deals with an education of pupils with mild mental retardation, especially the realization of education according to the Framework Educational Programme for Elementary Education - Appendix Regulating the Education of Pupils with Mild Mental Retardation at schools for pupils with mild mental retardation. The chapter presents a research, which was realized at schools for pupils with mild mental retardation in the South Moravian Region in the years 2009 and 2010. There are interpreted partial results and presented conclusions of research.