C 2010

Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁ

Basic information

Original name

Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Name in Czech

Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Approaches to Education of Students with Mild Intellectual Disabilities

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 269-282, 13 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046987

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5383-0

Keywords in English

Mild Mental Retardation; Education of Pupils with Mild Mental Retardation; Elementary School for Pupils with Mild Mental Retardation; Framework Educational Programme for Elementary Education

Tags

Reviewed
Změněno: 26/4/2011 15:50, PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se věnuje vzdělávacímu programu pro žáky na základních školách praktických, kterým je Příloha Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, zejména uplatnění vyučovacích metod a forem. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován na základních školách praktických v Jihomoravském kraji v letech 2009 a 2010. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.

In English

The chapter deals with an education of pupils with mild mental retardation, especially the realization of education according to the Framework Educational Programme for Elementary Education - Appendix Regulating the Education of Pupils with Mild Mental Retardation at schools for pupils with mild mental retardation. The chapter presents a research, which was realized at schools for pupils with mild mental retardation in the South Moravian Region in the years 2009 and 2010. There are interpreted partial results and presented conclusions of research.