Detailed Information on Publication Record
2010
Analýza Rámcových vzdělávacích programů na základních školách praktických v rámci Jihomoravského kraje
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁBasic information
Original name
Analýza Rámcových vzdělávacích programů na základních školách praktických v rámci Jihomoravského kraje
Name in Czech
Analýza Rámcových vzdělávacích programů na základních školách praktických v rámci Jihomoravského kraje
Name (in English)
Analysis of Framework Educational Programmes at Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the South Moravian Region
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 283-294, 11 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046989
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5383-0
Keywords in English
Mild Mental Retardation; Elementary School for Pupils with Mild Mental Retardation; the Framework Educational Programme for Elementary Education; Appendix Regulating the Education of Pupils with Mild Mental Retardation; the School Education Programme
Tags
Reviewed
Změněno: 26/4/2011 15:48, PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá uplatněním školního vzdělávacího programu na základních školách praktických, který je vytvořen podle Přílohy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. V kapitole je představen výzkum, který byl realizován na základních školách praktických v Jihomoravském kraji v letech 2009 a 2010. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření.
In English
The chapter deals with the School Education Programme of pupils with mild mental retardation, especially the realization of education according to the Framework Educational Programme for Elementary Education - Appendix Regulating the Education of Pupils with Mild Mental Retardation at schools for pupils with mild mental retardation. The chapter presents a research, which was realized at schools for pupils with mild mental retardation in the South Moravian Region in the years 2009 and 2010. There are interpreted partial results and presented conclusions of research.