2010
Inkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
Název anglicky
Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 143-152, 10 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046994
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5383-0
Klíčová slova anglicky
Pupil with hearing impairment; primary school; integration; inclusion; inclusive education; conditions for the education of pupils with hearing impairment in inclusive school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 12:35, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina a prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Výzkumný soubor tvořili učitelé prvního stupně vybraných základních škol. Na základě analýzy odpovědí získaných z dotazníků je uveden výběr nejvýznamnějších poznatků, které jsou okomentovány a následně pro přehlednost doplněny tabulkami a/či grafy.
Anglicky
This chapter deals with inclusive education of pupils with hearing impairment in South Moravian region and region Vysočina and presents the results of the research, whom aim was to find out the conditions for education of pupils with hearing impairment, material support of the pupils with regard to their special needs, competences of the teachers in the field of education of pupils with hearing impairment and exploitation of the offered cooperation with school counseling centers. In the research group were the teachers on primary schools. The answers were analyzed and a part of them is presented in this article. The results are commented and the tables and graphs are added.