OPATŘILOVÁ, Dagmar. Indikátory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením (Indicators of Inclusive education of Pupils with Physical disabilities). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 167-188. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Indikátory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením
Name in Czech Indikátory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením
Name (in English) Indicators of Inclusive education of Pupils with Physical disabilities
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 167-188, 22 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00047024
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) Základní škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; tělesné postižení; podmínky integrace; organizační zajištění; materiální zajištění
Keywords in English Primary school; pupil with special educational needs; physical disabilities; conditions of integration; organisational provision; material provision
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 27/4/2011 08:45.
Abstract
Kapitola se zabývá specifiky inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách. Prezentuje část z výzkumu, který se zabýval současným stavem integrovaných žáků s tělesným postižením v základních školách v ČR.
Abstract (in English)
This chapter is oriented on specifics of inclusive education of pupils with physical disability in primary school. The article presents a part of research, which deals with the integration of pupils with physical disability in primary school in Czech republic.
PrintDisplayed: 30/5/2024 06:27