LAZAROVÁ, Bohumíra and Jan MAREŠ. Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole (SCHOOL PSYCHOLOGIST AND THE PROCESSES OF SCHOOL SELF-EVALUATION). In Valihorová, M., Kaliská, L. Zdravá škola. 1st ed. Banská Bystrica: UMB, 2010, p. 120-126. ISBN 978-80-557-0111-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
Name (in English) SCHOOL PSYCHOLOGIST AND THE PROCESSES OF SCHOOL SELF-EVALUATION
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Banská Bystrica, Zdravá škola, p. 120-126, 2010.
Publisher UMB
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00047027
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-557-0111-0
Keywords (in Czech) školní psycholog; autoevaluace školy; školní poradenské pracoviště
Keywords in English scool psychologist; school autoevaluation; school councelling centre
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 21/1/2011 10:47.
Abstract
V příspěvku jsou propojena témata autoevaluace škol a školní psychologie s cílem představit některé hlavní principy vlastního hodnocení škol tak, jak jsou ukotveny v teoretických pojednáních i v legislativních školských dokumentech, a zároveň nabídnout úvahu o možné roli školních psychologů v této relativně nové povinnosti škol. Autoři diskutují přednosti a rizika zapojení školních psychologů do autoevaluace škol a reflektují školskou realitu v této oblasti.
Abstract (in English)
In this paper we link the topics of school self-evaluation and school psychology in order to introduce some of the main principles of the actual school evaluation as they are laid down in theoretical treatises and legislative school documents. Also, we consider the potential role of school psychologists in this relatively new duty of schools. The authors discuss the advantages and risks of the engagement of school psychologists in school self-evaluation and reflect the school reality in this field.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 12/9/2024 15:24