C 2010

Analýza zkušeností učitelů inkluzivní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁ

Basic information

Original name

Analýza zkušeností učitelů inkluzivní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

Name (in English)

Anylysis of Experience of Inclusive Primary School Teachers with Education of Pupils with Impaired Communication Ability

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive education in current czech school, p. 117-126, 10 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00047055

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5383-0

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; narušená komunikační schopnost; žák s narušenou komunikační schopností; druhy narušené komunikační schopnosti; kompenzační pomůcky

Keywords in English

inclusive education; impaired communication ability; pupil with impaired communication ability; types of impaired communication ability; compensation aids

Tags

Reviewed
Změněno: 24/1/2011 18:18, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

Výsledky šetření v oblasti analýzy zkušeností učitelů základních škol v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, které jsou v článku prezentovány, navazují na dílčí šetření, provedené v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina, jehož cílem bylo zjistit, zda jsou v pilotních inkluzivních školách vzděláváni žáci s narušenou komunikační schopností.

In English

Results of investigation in the field of experiences analysis of teachers of primary schools in the area of inclusive education focused on pupils with impaired communication ability, which are presented in this article, follows the partial survey, conducted in the South Moravian Region and Vysočina Region, whose objective was to determine, whether in the pilot inclusive schools are educated pupils with impaired communication abilities.