Detailed Information on Publication Record
2010
Analýza zkušeností učitelů inkluzivní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁBasic information
Original name
Analýza zkušeností učitelů inkluzivní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Name (in English)
Anylysis of Experience of Inclusive Primary School Teachers with Education of Pupils with Impaired Communication Ability
Authors
BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive education in current czech school, p. 117-126, 10 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00047055
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; narušená komunikační schopnost; žák s narušenou komunikační schopností; druhy narušené komunikační schopnosti; kompenzační pomůcky
Keywords in English
inclusive education; impaired communication ability; pupil with impaired communication ability; types of impaired communication ability; compensation aids
Tags
Reviewed
Změněno: 24/1/2011 18:18, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Výsledky šetření v oblasti analýzy zkušeností učitelů základních škol v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, které jsou v článku prezentovány, navazují na dílčí šetření, provedené v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina, jehož cílem bylo zjistit, zda jsou v pilotních inkluzivních školách vzděláváni žáci s narušenou komunikační schopností.
In English
Results of investigation in the field of experiences analysis of teachers of primary schools in the area of inclusive education focused on pupils with impaired communication ability, which are presented in this article, follows the partial survey, conducted in the South Moravian Region and Vysočina Region, whose objective was to determine, whether in the pilot inclusive schools are educated pupils with impaired communication abilities.