2010
Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).
Název anglicky
Reflection of educational activities and results for the professional development of teacher students (about the relations of theory and practice).
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Banská Bystrica, László, K. et al. Prostriedky rozvíjania sposobilostí učitel´a. od s. 124-139, 16 s. 2010
Nakladatel
Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici. Občianské združenie Pedagog.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00047057
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-557-0107-3
Klíčová slova česky
reflexe; sebereflexe; profesionalizace; profesní odpovědnost; profesní rovoj; kompetence osobnostně kultivující; kompetence hodnotící; integrace pedagogické; psychologické a praktické pregraduální přípravy.
Klíčová slova anglicky
Reflection; self-reflection; professionalisation; professional responsibility; professional development; competence of personal growth; competence of evaluation; the integration of educational; psychological and practical undergraduate preparation.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:36, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka sleduje proces otevření se profesi od vnímání sebe i žáků, budování pozitivní profesionální motivace až po rozvoj pedagogického myšlení. Uvádí výčet doporučovaných reflektovaných činností studenta jako možné východisko pro vymezení kritérií k hodnocení výkonu studenta na pedagogické praxi. Prezentuje zkušenosti z realizace studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU a prezentuje výsledky strukturované reflexe studentů k vybraným tématům profesní přípravy.
Anglicky
The author examines the process of opening onesel to the profession" from the perception of oneself and the pupils, developing positive professional motivation to the development of educational thinking. She reviews the recommended reflected activities of a student as a possible starting point for the definition of student teaching practice evaluation criteria. She presents experience from the implementation of the study programme Primary school teaching at the Faculty of Education MU and presents the results of structured reflection of students on the selected topics of professional training.