C 2010

Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).

Název anglicky

Reflection of educational activities and results for the professional development of teacher students (about the relations of theory and practice).

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Banská Bystrica, László, K. et al. Prostriedky rozvíjania sposobilostí učitel´a. od s. 124-139, 16 s. 2010

Nakladatel

Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici. Občianské združenie Pedagog.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00047057

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-557-0107-3

Klíčová slova česky

reflexe; sebereflexe; profesionalizace; profesní odpovědnost; profesní rovoj; kompetence osobnostně kultivující; kompetence hodnotící; integrace pedagogické; psychologické a praktické pregraduální přípravy.

Klíčová slova anglicky

Reflection; self-reflection; professionalisation; professional responsibility; professional development; competence of personal growth; competence of evaluation; the integration of educational; psychological and practical undergraduate preparation.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:36, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autorka sleduje proces otevření se profesi od vnímání sebe i žáků, budování pozitivní profesionální motivace až po rozvoj pedagogického myšlení. Uvádí výčet doporučovaných reflektovaných činností studenta jako možné východisko pro vymezení kritérií k hodnocení výkonu studenta na pedagogické praxi. Prezentuje zkušenosti z realizace studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU a prezentuje výsledky strukturované reflexe studentů k vybraným tématům profesní přípravy.

Anglicky

The author examines the process of opening onesel to the profession" from the perception of oneself and the pupils, developing positive professional motivation to the development of educational thinking. She reviews the recommended reflected activities of a student as a possible starting point for the definition of student teaching practice evaluation criteria. She presents experience from the implementation of the study programme Primary school teaching at the Faculty of Education MU and presents the results of structured reflection of students on the selected topics of professional training.