HORKÁ, Hana. Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe). In László, K. et al. Prostriedky rozvíjania sposobilostí učitel´a. 1. vyd. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici. Občianské združenie Pedagog., 2010, s. 124-139. ISBN 978-80-557-0107-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).
Název anglicky Reflection of educational activities and results for the professional development of teacher students (about the relations of theory and practice).
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Banská Bystrica, László, K. et al. Prostriedky rozvíjania sposobilostí učitel´a. od s. 124-139, 16 s. 2010.
Nakladatel Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici. Občianské združenie Pedagog.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00047057
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-557-0107-3
Klíčová slova česky reflexe; sebereflexe; profesionalizace; profesní odpovědnost; profesní rovoj; kompetence osobnostně kultivující; kompetence hodnotící; integrace pedagogické; psychologické a praktické pregraduální přípravy.
Klíčová slova anglicky Reflection; self-reflection; professionalisation; professional responsibility; professional development; competence of personal growth; competence of evaluation; the integration of educational; psychological and practical undergraduate preparation.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:36.
Anotace
Autorka sleduje proces otevření se profesi od vnímání sebe i žáků, budování pozitivní profesionální motivace až po rozvoj pedagogického myšlení. Uvádí výčet doporučovaných reflektovaných činností studenta jako možné východisko pro vymezení kritérií k hodnocení výkonu studenta na pedagogické praxi. Prezentuje zkušenosti z realizace studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU a prezentuje výsledky strukturované reflexe studentů k vybraným tématům profesní přípravy.
Anotace anglicky
The author examines the process of opening onesel to the profession" from the perception of oneself and the pupils, developing positive professional motivation to the development of educational thinking. She reviews the recommended reflected activities of a student as a possible starting point for the definition of student teaching practice evaluation criteria. She presents experience from the implementation of the study programme Primary school teaching at the Faculty of Education MU and presents the results of structured reflection of students on the selected topics of professional training.
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 08:46