2010
On Headteacher Authority in the Beginnings of the Career
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
On Headteacher Authority in the Beginnings of the Career
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Koper, Avtoriteta in vodenje: avtoriteta v vodenju? od s. 143-159, 16 s. Management, 2010
Nakladatel
Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovinsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00049223
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-961-266-092-5
Klíčová slova česky
autorita;řízení;vedení;škola
Klíčová slova anglicky
authority;management;leadership;school
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2013 18:12, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
The article presents results of research on Czech school headteachers and their professional careers. The research is based on a relatively new option, focusing on the analysis of headteachers` comments about authority in the context of the dynamics of their specific career stages. The text describes the circumstances of the choice and decision to accept the position of headteachers, followed by some key characteristics of the first stages of the career.
Česky
The article presents results of research on Czech school headteachers and their professional careers. The research is based on a relatively new option, focusing on the analysis of headteachers` comments about authority in the context of the dynamics of their specific career stages. The text describes the circumstances of the choice and decision to accept the position of headteachers, followed by some key characteristics of the first stages of the career.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaV |
|