BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ and Barbora ZEMSKÁ. Podmínky vzdělávání žáků s potížemi v učení (mentálním postižením) v zařízeních sociálních služeb (Conditions Of Education of Students with learning Difficulties in Special Care institutions). In BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné školy. Inclusive Education In Current Czech School. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 71-80, 9 pp. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podmínky vzdělávání žáků s potížemi v učení (mentálním postižením) v zařízeních sociálních služeb
Name in Czech Podmínky vzdělávání žáků s potížemi v učení (mentálním postižením) v zařízeních sociálních služeb
Name (in English) Conditions Of Education of Students with learning Difficulties in Special Care institutions
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Barbora ZEMSKÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vydání. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné školy. Inclusive Education In Current Czech School, p. 71-80, 9 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00051786
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) zařízení sociálních služeb vzdělávání žák s mentálním postižením potíže v učení poradenství
Keywords in English social services education student with learning disabilities learning difficulties guyance counseling
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 11/4/2012 20:30.
Abstract
Tématem následujícího příspěvku je problematika vzdělávání žáků s potížemi v učení (konkrétně s mentálním postižením) v zařízení sociálních služeb, tedy žáků, kteří jsou uživateli těchto zařízení. Zaměříme se na podmínky vzdělávání, propojení školy a sociální instituce, možnosti poradenství.Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
The theme of this topic is the issue of education for pupils with learning difficulties (specifically with mental disabilities) in the social services. Students who are users of these services. We will focus on the conditions of education, linking schools and social institutions and possibilities of counseling.It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:35