VEČERKOVÁ, Eva. Spotřebitelé proti nekalé soutěži (Consumers against unfair competition). In Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Sborník z mezinárodní vědecké konference "Firma a konkurenční prostředí". Sekce Firma v právním a sociálním prostředí. Brno: Mend. univ. v Brně, PEF, 2010, p. 876-882. ISBN 978-80-7375-385-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spotřebitelé proti nekalé soutěži
Name in Czech Spotřebitelé proti nekalé soutěži
Name (in English) Consumers against unfair competition
Authors VEČERKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference "Firma a konkurenční prostředí". Sekce Firma v právním a sociálním prostředí, p. 876-882, 7 pp. 2010.
Publisher Mend. univ. v Brně, PEF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14220/10:00047165
Organization unit Faculty of Law
ISBN 978-80-7375-385-6
Keywords (in Czech) nekalá soutěž; směrnice EU; obchodní zákoník; právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži
Keywords in English unfair competition; EU Directives; Commercial Code; legal means of protection against unfair competition
Changed by Changed by: JUDr. Eva Večerková, Ph.D., učo 1826. Changed: 31/1/2011 23:57.
Abstract
Příspěvek se zabývá postavením spotřebitelů v nekalé soutěži a jejich právní ochranou podle komunitární úpravy (vývoj směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, směrnice o nekalých obchodních praktikách) a podle obchodního zákoníku (§ 44 a násl.). Příspěvek se dále zaměřuje na některé výkladové problémy v úpravě právních prostředků ochrany proti nekalé soutěži.
Abstract (in English)
The paper deals with the position of consumers in unfair competition and their legal protection under Community rules (the development of the Council Directive on Misleading and Comparative Advertising, Unfair Commercial Practices Directive) and the Commercial Code (Section 44 et seq.). Furthermore, the paper focuses on some interpretation problems in adjusting the legal means of protection against unfair competition.
Links
MSM0021622405, plan (intention)Name: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The European Context of the Development of Czech Law after 2004
PrintDisplayed: 21/5/2024 05:35