Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{925210, author = {Baláková, Lenka and Štourač, Petr and Křikava, Ivo and Brandová, Markéta and Janečková, Anna and Černý, Andrej and Schwarz, Daniel and Šnábl, Ivo and Šustr, Radim and Ševčík, Pavel}, booktitle = {MEFANET 2010}, keywords = {e-learning;MEFANET;algorithms;akutne.cz}, language = {cze}, isbn = {978-80-7392-141-5}, title = {Metodické vedení studentů při tvorbě interaktivních multimediálních algortimů na Akutne.cz}, url = {http://www.mefanet.cz/index.php?pg=konference-2010--ke-stazeni-prispevky-razene-podle-autoru}, year = {2010} }
TY - CONF ID - 925210 AU - Baláková, Lenka - Štourač, Petr - Křikava, Ivo - Brandová, Markéta - Janečková, Anna - Černý, Andrej - Schwarz, Daniel - Šnábl, Ivo - Šustr, Radim - Ševčík, Pavel PY - 2010 TI - Metodické vedení studentů při tvorbě interaktivních multimediálních algortimů na Akutne.cz SN - 9788073921415 KW - e-learning;MEFANET;algorithms;akutne.cz UR - http://www.mefanet.cz/index.php?pg=konference-2010--ke-stazeni-prispevky-razene-podle-autoru N2 - Cílem sdělení je shrnout své poznatky z vedení tří studentů Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně při tvorbě interaktivních multimediálních algoritmů pro výukový portál AKUTNE.CZ. Internetový výukový a publikační portál AKUTNE.CZ [ISSN1803-179X] je zaměřen na výuku témat akutní medicíny formou e-learningu. Jeho cílem je přiblížit atraktivní formou (interaktivní algoritmy, videokonference, přednášky, diskuze aj.) problematiku akutní medicíny na pre- i postgraduální úrovni odborné veřejnosti. Do vývoje portálu a jeho materiálů jsou zapojeni studenti LF. V roce 2009 jsem byla požádána o vedení tří studentů při jejich semestrální práci z oblasti první pomoci (tonutí, dopravní nehoda a podchlazení). Témata jsme se rozhodli zpracovat formou algoritmů na portálu AKUTNE.CZ. Algoritmy jsou tvořeny sadou otázek s nabídkou správných i špatných odpovědí. Otázky jsou řazeny tak, aby vytvářely didaktický návod, jak v dané situaci postupovat. Možnost prezentovat svou práci veřejně nutí studenty zamyslet se nad jejím obsahem a důkladně nastudovat problematiku. Tvorba otázek coby postupu pomáhá studentům vytvořit si v dané oblasti nadhled a rozlišovat priority. Vypracování správných a špatných odpovědí učí přesné formulaci tvrzení a pomáhá vyvracet některé dlouho tradované pověry v problematice (jsou zařazeny do nesprávných odpovědí). Součástí algoritmu je i popis situace, kdy studenti musí zvážit, co je pro čtenáře podstatnou informací a jaké okolnosti je důležité zmínit. Vypracování algoritmu je pro studenty první zkušeností s publikační činností. Umístění na webový portál umožňuje další upravování a rozšiřování tématu (např. doplnění laické první pomoci o lékařskou). ER -
BALÁKOVÁ, Lenka, Petr ŠTOURAČ, Ivo KŘIKAVA, Markéta BRANDOVÁ, Anna JANEČKOVÁ, Andrej ČERNÝ, Daniel SCHWARZ, Ivo ŠNÁBL, Radim ŠUSTR a Pavel ŠEVČÍK. Metodické vedení studentů při tvorbě interaktivních multimediálních algortimů na Akutne.cz. In \textit{MEFANET 2010}. 2010. ISBN~978-80-7392-141-5.
|