FUJDA, Milan. Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME. Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010, Neuveden, prosinec, s. 55-70. ISSN 1803-0246. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{925232, author = {Fujda, Milan}, article_location = {Olomouc}, article_number = {prosinec}, keywords = {multicultural education;religion;Academic Study of Religions;culture;marginalization;social exclusion;stereotyping;curricular reform in Czech Republic;minorities}, language = {cze}, issn = {1803-0246}, journal = {Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství}, title = {Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME}, url = {http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/Veda/AUPO/Sociologica_2010.pdf}, volume = {Neuveden}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 925232 AU - Fujda, Milan PY - 2010 TI - Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME JF - Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství VL - Neuveden IS - prosinec SP - 55-70 EP - 55-70 PB - Univerzita Palackého SN - 18030246 KW - multicultural education;religion;Academic Study of Religions;culture;marginalization;social exclusion;stereotyping;curricular reform in Czech Republic;minorities UR - http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/Veda/AUPO/Sociologica_2010.pdf N2 - Text se zabývá možnostmi využití znalostí produkovaných v religionistice pro multikulturní výchovu. Pojetí multikulturní výchovy v textu vychází z koncepce MV vypracované v rámci oficiálních dokumentů zdůvodňujících a usměrňujících kurikulární reformu českého primárního a sekundárního vzdělávání. Článek ukazuje, že prosté informování o "světových náboženstvích" by jako prostředek multikulturní výchovy mohlo spíše selhávat a místo nějaké formy porozumění utvářet spíše kontraproduktivní stereotypy. Článek se proto opírá spíše o důraz kladený kurikulární reformou na rozvíjení kompetencí především v oblasti kritického myšlení a ukazuje, jakým způsobem by religionistické znalosti mohly přispět právě rozvíjení kritického myšlení o kultuře a společnosti jako forem prevence snadného přijímání stereotypních představ. ER -
FUJDA, Milan. Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME. \textit{Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství}. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010, Neuveden, prosinec, s.~55-70. ISSN~1803-0246.
|