BAZALOVÁ, Barbora. Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism. In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. Hradec Králové. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. p. 111-119, 674 pp. ISBN 978-80-904877-2-7. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism
Name in Czech Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na Aspergerův syndrom a Vysoce funkční autismus
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. Hradec Králové, p. 111-119, 674 pp. 2011.
Publisher MAGNANIMITAS
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00051871
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904877-2-7
Keywords (in Czech) vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; Aspergerův syndrom; vysoce funkční autismus
Keywords in English education; special educational needs; Asperger syndrome; High-functioning autism
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 22/1/2013 16:44.
Abstract
This paper focuses on autism spectrum disorders, especially on Asperger syndrome and High-functioning autism. We point out that students with these diagnoses are also students with special educational needs and need support at schools. Because their intelligence level is in the average range, they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student’s and parents’ wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of these students are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se věnuje problematice poruch autistického spektra, blíže se zaměřuje na Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Studenti s těmito diagnózami jsou také studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a potřebují podporu při edukačním procesu ve školách. Díky své inteligenci, která je mnohdy dokonce nadprůměrná, by měli být vzděláváni ve školách hlavního vzdělávacího proudu, i když to nemusí být vždy snadné či dokonce možné pro jejich narušené sociální dovednosti, které mohou při vzdělávání způsobit značné obtíže. Proces integrace/inkluze závisí na mnoha faktorech, jako je přání žáka, rodičů, možnosti školy, dostupnost poradenských služeb apod. Mnozí učitelé nejsou dostatečně připraveni vyhovět speciálním potřebám těchto žáků.
PrintDisplayed: 16/4/2024 07:57