Detailed Information on Publication Record
2011
Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
Name in Czech
Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
Name (in English)
Approaches to Pupils with Learning Disabilities as Part of Secondary Education
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Ostrava Oftis. Ostrava, Franiok, P., Kovářová, R. Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, p. 21-32, 2011
Publisher
PdF Ostravské univerzity v Ostravě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00051921
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7368-942-1
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola
Keywords in English
Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:41, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Problematika SPU se rozvíjí v těsné součinnosti teorie a praxe. Obsahem se vzdělávací proces žáků se specifickými poruchami učení ve středoškolském vzdělávání zásadně neodlišuje od vzdělávání intaktních žáků. Na základě speciálněpedagogické diagnostiky jsou vyhodnoceny potřeby žáka a dány podklady pro vypracování IVP. Důležitou úlohu v životě žáka hraje volba povolání a střední školy. Strategie a přístupy jsou popsány v prezentované stati. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
In English
The Issues of Learning Disabilities is developed in conjunction of Theory and Practice.Content of Educational Process of Pupils with Learning Disabilities in Secondary Education is not fundamentally different than Pupils without Disabilities. Special Education Diagnostics provides Needs of Pupil and Backgrounds of Individual Educational Plan. Important role in Pupil life is Career Choice and Secondary Schools. Strategies and Approaches are presented in article. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|