D 2011

Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání

Name in Czech

Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání

Name (in English)

Approaches to Pupils with Learning Disabilities as Part of Secondary Education

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Ostrava Oftis. Ostrava, Franiok, P., Kovářová, R. Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, p. 21-32, 2011

Publisher

PdF Ostravské univerzity v Ostravě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00051921

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7368-942-1

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola

Keywords in English

Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2014 21:41, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Problematika SPU se rozvíjí v těsné součinnosti teorie a praxe. Obsahem se vzdělávací proces žáků se specifickými poruchami učení ve středoškolském vzdělávání zásadně neodlišuje od vzdělávání intaktních žáků. Na základě speciálněpedagogické diagnostiky jsou vyhodnoceny potřeby žáka a dány podklady pro vypracování IVP. Důležitou úlohu v životě žáka hraje volba povolání a střední školy. Strategie a přístupy jsou popsány v prezentované stati. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

In English

The Issues of Learning Disabilities is developed in conjunction of Theory and Practice.Content of Educational Process of Pupils with Learning Disabilities in Secondary Education is not fundamentally different than Pupils without Disabilities. Special Education Diagnostics provides Needs of Pupil and Backgrounds of Individual Educational Plan. Important role in Pupil life is Career Choice and Secondary Schools. Strategies and Approaches are presented in article. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education