BARTOŇOVÁ, Miroslava. Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání (Approaches to Pupils with Learning Disabilities as Part of Secondary Education). In PdF Ostravské univerzity v Ostravě. Franiok, P., Kovářová, R. Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice. Ostrava Oftis. Ostrava: PdF Ostravské univerzity v Ostravě, 2011, p. 21-32. ISBN 978-80-7368-942-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
Name in Czech Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
Name (in English) Approaches to Pupils with Learning Disabilities as Part of Secondary Education
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Ostrava Oftis. Ostrava, Franiok, P., Kovářová, R. Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, p. 21-32, 2011.
Publisher PdF Ostravské univerzity v Ostravě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00051921
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-942-1
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola
Keywords in English Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 2/3/2014 21:41.
Abstract
Problematika SPU se rozvíjí v těsné součinnosti teorie a praxe. Obsahem se vzdělávací proces žáků se specifickými poruchami učení ve středoškolském vzdělávání zásadně neodlišuje od vzdělávání intaktních žáků. Na základě speciálněpedagogické diagnostiky jsou vyhodnoceny potřeby žáka a dány podklady pro vypracování IVP. Důležitou úlohu v životě žáka hraje volba povolání a střední školy. Strategie a přístupy jsou popsány v prezentované stati. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Abstract (in English)
The Issues of Learning Disabilities is developed in conjunction of Theory and Practice.Content of Educational Process of Pupils with Learning Disabilities in Secondary Education is not fundamentally different than Pupils without Disabilities. Special Education Diagnostics provides Needs of Pupil and Backgrounds of Individual Educational Plan. Important role in Pupil life is Career Choice and Secondary Schools. Strategies and Approaches are presented in article. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:03