2010
Ruská recepce knihy K. Čapka R.U.R.
CHUVELEVA, Natalia a Oldřich RICHTEREKZákladní údaje
Originální název
Ruská recepce knihy K. Čapka R.U.R.
Název anglicky
Russian reception of Karel Čapek’s play R.U.R.
Autoři
CHUVELEVA, Natalia (643 Rusko, garant, domácí) a Oldřich RICHTEREK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Vyd. 1. Brno, Areálová slavistika a dnešní svět: monografie z filolologicko-areálových studií, od s. 53-59, 7 s. 1. 2010
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00047334
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7399-987-2
Klíčová slova česky
Karel Čapek; R.U.R.; bezprostřední čtenářské vnímání; ruské prostředí; dialog; společný jmenovatel
Klíčová slova anglicky
Karel Čapek; R.U.R.; readers spontaneous reception; Russian cultural area; dialogue; common denominator
Štítky
Změněno: 22. 7. 2013 13:01, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Autor ve svém příspěvku analyzuje recepci dramatu K. Čapka R.U.R. v ruském prostředí. Drama je příkladem dialogu mezi ruskou a českou kulturou, jakož i dialogu mezi první polovinou 20. století a začátkem 21. století. Příspěvek je věnován především bezprostřednímu čtenářskému vnímání, které je samostatným fenoménem a jen zčásti je ovlivněno výsledky a závěry odborného literárněvědného zkoumání. Kromě toho příspěvek pojednává o složité recepci postavy robota, což je spojeno s charakterem čtenářského vnímání v dnešní době, tedy ve 21. století.
Anglicky
This contribution analyzes reception peculiarities of Karel Čapek’s play R.U.R. as an example of a dialogue between two cultures, the Russian and the Czech, and between two periods – the first half of the 20th century and the beginning of the 21st century. The contribution focuses on the plays reception in Russian cultural area and in the Russian language. The main aspect of analyzing is based on reader’s spontaneous reception, which isn't determined by literary critics’ research and its results. Finally, here is shown a problematic reception of a robot, which is connected with significant points of the 21st century readers world perception.