ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEK. Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy (Concealed Evaluation: Feedback in the Educational Communication at the Lower Secondary Schools). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2010, vol. 15, No 2, p. 61-86. ISSN 1803-7437.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy
Name (in English) Concealed Evaluation: Feedback in the Educational Communication at the Lower Secondary Schools
Authors ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Fulltext
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00049288
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) zpětná vazba; hodnocení; výuková komunikace; koncept lešení
Keywords in English feedback; evaluation; educational communication; scaffolding
Changed by Changed by: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Changed: 18/11/2014 11:50.
Abstract
Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu popisuje mechanismy poskytování zpětné vazby ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Ukazuje, že se zpětná vazba má sice své pevné místo v komunikační struktuře, avšak je jí vlastní jistá vyprázdněnost, neboť učitelé jeví tendenci vyhýbat se explicitním hodnotícím výrokům.
Abstract (in English)
Based on a field research, this contribution is an empirical study describing the mechanisms of providing the feedback in educational communication in lower secondary (11-15) education. It reveals that the feedback holds its place in the communication structure but there is a certain blankness in it, for teachers seem to deliberately avoid making explicit evaluation statements.
Links
GA406/09/0752, research and development projectName: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom
PrintDisplayed: 30/5/2024 01:10