2010
Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy
Název anglicky
Concealed Evaluation: Feedback in the Educational Communication at the Lower Secondary Schools
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00049288
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
zpětná vazba; hodnocení; výuková komunikace; koncept lešení
Klíčová slova anglicky
feedback; evaluation; educational communication; scaffolding
Změněno: 18. 11. 2014 11:50, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu popisuje mechanismy poskytování zpětné vazby ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Ukazuje, že se zpětná vazba má sice své pevné místo v komunikační struktuře, avšak je jí vlastní jistá vyprázdněnost, neboť učitelé jeví tendenci vyhýbat se explicitním hodnotícím výrokům.
Anglicky
Based on a field research, this contribution is an empirical study describing the mechanisms of providing the feedback in educational communication in lower secondary (11-15) education. It reveals that the feedback holds its place in the communication structure but there is a certain blankness in it, for teachers seem to deliberately avoid making explicit evaluation statements.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|