J 2010

Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy

ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy

Název anglicky

Concealed Evaluation: Feedback in the Educational Communication at the Lower Secondary Schools

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00049288

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

zpětná vazba; hodnocení; výuková komunikace; koncept lešení

Klíčová slova anglicky

feedback; evaluation; educational communication; scaffolding
Změněno: 18. 11. 2014 11:50, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Anotace

V originále

Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu popisuje mechanismy poskytování zpětné vazby ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Ukazuje, že se zpětná vazba má sice své pevné místo v komunikační struktuře, avšak je jí vlastní jistá vyprázdněnost, neboť učitelé jeví tendenci vyhýbat se explicitním hodnotícím výrokům.

Anglicky

Based on a field research, this contribution is an empirical study describing the mechanisms of providing the feedback in educational communication in lower secondary (11-15) education. It reveals that the feedback holds its place in the communication structure but there is a certain blankness in it, for teachers seem to deliberately avoid making explicit evaluation statements.

Návaznosti

GA406/09/0752, projekt VaV
Název: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě