D 2011

Aplikace Globálních kvalifikačních standardů vzdělávání v sociální práci na realitu migrace a politiky uprchlictví v multikulturní Evropě

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava

Basic information

Original name

Aplikace Globálních kvalifikačních standardů vzdělávání v sociální práci na realitu migrace a politiky uprchlictví v multikulturní Evropě

Name in Czech

Aplikace Globálních kvalifikačních standardů vzdělávání v sociální práci na realitu migrace a politiky uprchlictví v multikulturní Evropě

Name (in English)

Application of Global Qualifying Standards for Social Work Education on the reality of migration and refugee policy in multicultural Europe

Authors

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Ústí nad Labem, Současná sociální práce - teorie a praxe, p. 22-27, 6 pp. 2011

Publisher

Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14230/11:00067264

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7414-333-5

Keywords (in Czech)

Globální kvalifikační standardy vzdělávání v sociální práci; bourn-out syndrom; migrace

Keywords in English

Global Qualifying Standards for Social Work Education; bourn-out syndrome; migration

Abstract

V originále

Předkládaný příspěvek upozorňuje na možnost inspirace českých sociálních pracovníků cizinci a jejich kulturami, ať už se s nimi sociální pracovník setkává v rámci pracovních úkolů nebo jako občan. Rozšíření horizontu o poznatky jiných kultur působí preventivně proti bourn-out syndromu. K respektování kulturní diverzity nabádají také Globální kvalifikační standardy vzdělávání v sociální práci (2004).

In English

Presented article alerts to the posssibility of inspiration of the Czech social workers by the foreigners living in the Czech republic and their culture. The culture could be met as a part of working obligations or as a citizens daily life. Broadening of the horizon causes a prevention against bourn-out syndrom. To the respecting of cultural diversity exhorts also Global Qualifying Standards for Social Work Education (2004).