Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{929500, author = {Rabušicová, Milada and Kamanová, Lenka and Pevná, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 4}, keywords = {learning; generations; intergenerational learning; family; learning in family}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Učení v rodině v mezigeneračním pohledu}, volume = {roč. 20}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 929500 AU - Rabušicová, Milada - Kamanová, Lenka - Pevná, Kateřina PY - 2010 TI - Učení v rodině v mezigeneračním pohledu JF - Pedagogická orientace VL - roč. 20 IS - č. 4 SP - 92-111 EP - 92-111 PB - ČPdS SN - 12114669 KW - learning KW - generations KW - intergenerational learning KW - family KW - learning in family N2 - Tématem příspěvku je mezigenerační učení v rodinách. Naše výzkumná otázka zní: Co se dospělé děti, rodiče a prarodiče od sebe navzájem učí a jak toto učení vnímají? K získání odpovědí na tuto a další dílčí otázky jsme zorganizovaly dotazníkové šetření mezi účastníky kurzů neformálního vzdělávání, jichž se účastní dospělí z různých generací. Dotazování bylo zaměřeno na zjištění charakteristik účastníků a jejich rodin, na jejich hodnocení komunikace v rodině, sdílení volného času, atmosféry v rodině, vztahy a směr a vzájemnost učení. Odpovědi tří generací respondentů jsou srovnávány a interpretovány na pozadí charakteristik a postojů respondentů a jejich rodin. Jestliže se členové rodiny mezi sebou učí, přitom netrvají na dominanci jedněch nad druhými, předávají si svoje vědomosti a zkušenosti, a to oběma směry, potom se obohacují navzájem a posilují soudržnost rodiny jako takové. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Učení v rodině v mezigeneračním pohledu. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: ČPdS, 2010, roč. 20, č. 4, s.~92-111. ISSN~1211-4669.
|