2010
Celoživotní poradenství jako učební příležitost pro dospělé
HLOUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Celoživotní poradenství jako učební příležitost pro dospělé
Název anglicky
Lifelong Guidance as a Learning Opportunity for Adults
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
E-pedagogium, Olomouc, 2010, 1213-7499
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00040951
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Celoživotní poradenství; učební příležitost; další vzdělávání dospělých; informální učení
Klíčová slova anglicky
Lifelong guidance; learning opportunity; further education of adults; informal learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2011 16:17, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
Příspěvek vychází z empirických dat sebraných standardizovanými rozhovory (dotazníkem) na reprezentativním vzorku dospělé populace ve věku 20-65 let v roce 2005. V příspěvku sleduji otázku, jestli čeští dospělí vyhledávají pomoc v různých oblastech svého života a vytvářejí si tak další učební příležitost v rovině informálního učení. Pozornost je věnována i tomu, jak vyhledávání nebo nevyhledávání pomoci souvisí s účastí a s plánováním účasti na dalším vzdělávání dospělých.
Anglicky
The contribution stems from empirical data collected via standardized interviews (a questionnaire) from a characteristic sample of adult population aged from 20 to 65 in the year 2005. I follow the question if Czech adults look for help in different areas of their lives and thereby create another learning opportunity in the scope of informal learning in this contribution. The attention is also paid to the fact how looking for, or not looking for help, is related to participation and planning of participation in further education at the same time.
Návaznosti
1J017/04-DP2, projekt VaV |
|