2010
Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL, Martin SEDLÁČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Název česky
Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Název anglicky
On the relation between school culture and the individual and organizational learning
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Bratislava, Sociálnopedagogické štúdie, od s. 38-44, 6 s. 2010
Nakladatel
Univerzita Komenského v Bratislavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00049306
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-223-2961-3
Klíčová slova česky
kultura školy; individuální učení; organizační učení; základní škola
Klíčová slova anglicky
school culture; individual learning; organizational learning; basic school
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2013 18:12, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
V tomto příspěvku se snažíme rozkrýt a popsat rozmanitost vztahů mezi kulturou školy a dvěma typy záměrného učení: mezi tzv. individuálním učení a organizačním učením. Zaměřujeme se přitom na tři možné varianty vztahu mezi kulturou školy a procesy učení. Nejdříve se věnujeme tomu, jak kultura školy ovlivňuje každý z uvedených procesů. Poté popisujeme procesy učení jako znak vybraných typů kultury školy a nakonec zmiňujeme organizační učení jako proces změny či rozvoje kultury školy.
Anglicky
This contribution strives to uncover and describe the variety of relations between school culture and two types of intentional learning, the individual and the organizational. Three possible options of the relations between school culture and the processes of learning are focused on. First, how school culture affects each of the mentioned processes is studied. Then the learning processes are described as symptoms of selected school culture types, followed by some remarks on the organizational learning as a process of change and/or development of school culture.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV |
|