D 2010

Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení

HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL, Martin SEDLÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení

Název česky

Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení

Název anglicky

On the relation between school culture and the individual and organizational learning

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, Sociálnopedagogické štúdie, od s. 38-44, 6 s. 2010

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00049306

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-223-2961-3

Klíčová slova česky

kultura školy; individuální učení; organizační učení; základní škola

Klíčová slova anglicky

school culture; individual learning; organizational learning; basic school

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2013 18:12, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Anotace

V originále

V tomto příspěvku se snažíme rozkrýt a popsat rozmanitost vztahů mezi kulturou školy a dvěma typy záměrného učení: mezi tzv. individuálním učení a organizačním učením. Zaměřujeme se přitom na tři možné varianty vztahu mezi kulturou školy a procesy učení. Nejdříve se věnujeme tomu, jak kultura školy ovlivňuje každý z uvedených procesů. Poté popisujeme procesy učení jako znak vybraných typů kultury školy a nakonec zmiňujeme organizační učení jako proces změny či rozvoje kultury školy.

Anglicky

This contribution strives to uncover and describe the variety of relations between school culture and two types of intentional learning, the individual and the organizational. Three possible options of the relations between school culture and the processes of learning are focused on. First, how school culture affects each of the mentioned processes is studied. Then the learning processes are described as symptoms of selected school culture types, followed by some remarks on the organizational learning as a process of change and/or development of school culture.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole