HLOUŠKOVÁ, Lenka. Rozhodování vysokoškoláků o jejich vzdělávací dráze (The decision making of university students about their educational paths). In Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník abstraktů XVIII. celostátní konference ČAPV. 2010. ISBN 978-80-7372-626-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozhodování vysokoškoláků o jejich vzdělávací dráze
Name (in English) The decision making of university students about their educational paths
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník abstraktů XVIII. celostátní konference ČAPV, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00047533
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7372-626-3
Keywords (in Czech) portfolium; vzdělávací dráha; vysokoškoláci
Keywords in English portfolium; educational paths; university students
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 14/4/2011 11:52.
Abstract
Příspěvek vychází z analýzy studentských portfolií, která vznikají za účelem nácviku vybraných poradenských dovedností studentů dvou oborů prezenčního navazujícího magisterského studia realizovaných na Ústavu pedagogických věd FF MU v Brně. Pro účely příspěvku je analyzována reflektivně pojatá část portfolií, která je zaměřena na postoje ke vzdělávání a k práci a popis procesu rozhodování v případě minulých rozhodnutí o dalším vzdělávání. Kvalitativní obsahová analýza uvedených částí 60 portfolíí mapuje rozhodování soudobých vysokoškoláků týkající se jejich dosavadního průchodu vzdělávací soustavou s cílem zachytit strategie rozhodování a jejich proměnu či stabilitu v čase.
Abstract (in English)
This paper stems from the analysis of student portfolios which are created due to the training of selected counseling skills of students studying two fields of daily consequent Master track. This training underwent in the Department of educational sciences at the Faculty of Arts, Masaryk University. A part of portfolios is reflectively analyzed for the purpose of this paper. This part is focused on attitudes to education and to work and on description of the process of decision making in case of previous decisions about further education. Qualitative contents analysis of the parts of sixty portfolios mentioned above maps the decision making of current university students concerning their paths through the educational system so far with the aim of depicting their strategies of deciding and their variability or stability in time.
PrintDisplayed: 17/7/2024 09:28