J 2011

Using Statements of Teaching Philosophy in the Literature Classroom

BUCHTOVÁ, Pavla, Věra ELIÁŠOVÁ a Hana WAISSEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Using Statements of Teaching Philosophy in the Literature Classroom

Autoři

BUCHTOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí), Věra ELIÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana WAISSEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Literature, Media and Cultural Studies, Cantebury (United Kingdom), IATEFL University of Kent, 2011, 1814-6945

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052006

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

statement of teaching philosophy; literature
Změněno: 17. 12. 2012 16:58, Ing. Mgr. Věra Eliášová, Ph.D.

Anotace

V originále

This article is a result of an ongoing research. It addresses the statement of teaching philosophy and its institutional role in the European and American contexts. It argues that this statement that is relatively unknown in the Czech academic context is being increasingly used by academic institutions in Europe because it reflects personal goals with concrete examples from methodology. It is an important tool for self-reflection and goal-setting for academics.

Přiložené soubory

Teaching_Philosophy_Summary_Paper.doc
Požádat o autorskou verzi souboru