2011
Using Statements of Teaching Philosophy in the Literature Classroom
BUCHTOVÁ, Pavla, Věra ELIÁŠOVÁ a Hana WAISSEROVÁZákladní údaje
Originální název
Using Statements of Teaching Philosophy in the Literature Classroom
Autoři
BUCHTOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí), Věra ELIÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana WAISSEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Literature, Media and Cultural Studies, Cantebury (United Kingdom), IATEFL University of Kent, 2011, 1814-6945
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00052006
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
statement of teaching philosophy; literature
Změněno: 17. 12. 2012 16:58, Ing. Mgr. Věra Eliášová, Ph.D.
Anotace
V originále
This article is a result of an ongoing research. It addresses the statement of teaching philosophy and its institutional role in the European and American contexts. It argues that this statement that is relatively unknown in the Czech academic context is being increasingly used by academic institutions in Europe because it reflects personal goals with concrete examples from methodology. It is an important tool for self-reflection and goal-setting for academics.