2010
Matchmaking Advertisements and Societal Values
VLČKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Matchmaking Advertisements and Societal Values
Název česky
Seznamovací inzeráty a společenské hodnoty
Autoři
VLČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. München, Languages in the Integrating World, od s. 175-188, 14 s. LINCOM Studies in Communication, 2010
Nakladatel
Lincom Europa
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00047624
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-3-86290-200-2
Klíčová slova anglicky
Stylistic Analysis; Linguistic and Cultural Integration; Societal Values
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2011 16:25, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
Anotace
V originále
Matchmaking advertisements are texts which are created by laymen, who, in the attempt to attract the right partner, present themselves in ways which reflect the recognized societal values.The paper examines data taken from Czech newspapers Mlada fronta and Lidove noviny and contrasts them with The Times, The Guardian and The Observer over the period of 15 years, i.e. from 1990ies to 2010.British advertisers put stress on appearance, sometimes using expressions that are common in commercial advertising (stunning blonde). The ads in Czech point more to character qualities and interests. Both British and Czech advertisers demonstrate reluctance to permanent bonds (marriage).
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaV |
|