PELCLOVÁ, Jana. Slovo-obraz-zvuk v reklamě (Word-Picture-Sound in Advertising). In Intermedialita: Slovo - obraz - zvuk. Sborník příspěvků z mezinárodního sympozia. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008, p. 289-295, 334 pp. ISBN 978-80-244-2054-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Slovo-obraz-zvuk v reklamě
Name in Czech Slovo-obraz-zvuk v reklamě
Name (in English) Word-Picture-Sound in Advertising
Authors PELCLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Intermedialita: Slovo - obraz - zvuk. Sborník příspěvků z mezinárodního sympozia, p. 289-295, 334 pp. 2008.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00052045
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-244-2054-7
Keywords (in Czech) reklama; smysly; verbální a neverbální kódy
Keywords in English advertising; senses; verbal and non-verbal codes
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 18/3/2012 10:49.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na aktualizace verbálních a neverbálních komunikačních kódů v tištěné reklamě. I když má reklama v časopisech k dispozici pouze verbální a vizuální kód, dokáže působit na všechny naše smysly, kterými vnímáme okolí. Apelu na naše smysly je dosaženo především contextualizací verbálního a obrazového kódu.
Abstract (in English)
The objective of the paper is to study the actualization of verbal and non-verbal codes of communication in press advetitisng. Even though advertising in magazines can employ only the verbal and visual code, it is able to address all our senses. It is the contextualization of the verbal and visual codes that enable the persuader to address our senses.
PrintDisplayed: 23/5/2024 18:10