2010
Pragmatic Principles in Advertising Discourse
PELCLOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Pragmatic Principles in Advertising Discourse
Autoři
PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Topics in Linguistics, Nitra, Faculty of Arts. Constantine the Philosopher University in Nitra. 2010, 1337-7590
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00047666
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
advertising, politeness, cooperative principle, politeness principle, maxims
Klíčová slova anglicky
advertising; politeness; cooperative principle; politeness principle; maxims
Štítky
Změněno: 18. 3. 2012 10:47, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
The present paper studies the discourse of TV advertising from the point of view of pragmatics. It presents the results of the author's socio-pragmatic analysis of American television commercials for products of everyday use. It examines the way the pragmatic principles, both first-order and higher-order ones, are applied in the verbal devices with which a commercial addresses TV viewers. It concludes that the maxims that are foregrounded and observed most are those that foreground the persuadee's personality and the quality of the product being advertised.