J 2010

Pragmatic Principles in Advertising Discourse

PELCLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Pragmatic Principles in Advertising Discourse

Autoři

PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Topics in Linguistics, Nitra, Faculty of Arts. Constantine the Philosopher University in Nitra. 2010, 1337-7590

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00047666

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

advertising, politeness, cooperative principle, politeness principle, maxims

Klíčová slova anglicky

advertising; politeness; cooperative principle; politeness principle; maxims

Štítky

Změněno: 18. 3. 2012 10:47, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

The present paper studies the discourse of TV advertising from the point of view of pragmatics. It presents the results of the author's socio-pragmatic analysis of American television commercials for products of everyday use. It examines the way the pragmatic principles, both first-order and higher-order ones, are applied in the verbal devices with which a commercial addresses TV viewers. It concludes that the maxims that are foregrounded and observed most are those that foreground the persuadee's personality and the quality of the product being advertised.