J 2011

Medializovaný konflikt III. (Na frontách studené války optikou oborové didaktiky dějepisu a Mediální výchovy)

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

Medializovaný konflikt III. (Na frontách studené války optikou oborové didaktiky dějepisu a Mediální výchovy)

Název anglicky

Hyped Conflict III. (On the fronts of the Cold War through the perspective of subject Didactics of history and Media Education)

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052050

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; period of cold war
Změněno: 18. 2. 2015 18:01, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.

Anotace

V originále

Předložený text alternativně a analyticky upozorňuje na téma studené války ve výuce dějepisu základní školy, které žáci mediálně přijímají i v mimoškolním prostředí, a to zejména ve filmové podobě. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná hraném filmu s tématikou studené války.

Anglicky

The text gives an alternative viewpoint of the topic of cold war in the teaching of history in primary school. It emphasises the importance of the film media in shaping the child’s historical awareness. It also notes the need for developing the child’s skills in analysing the media message, for period of cold war, encoded into charakteristical genres feature films.