2011
Medializovaný konflikt III. (Na frontách studené války optikou oborové didaktiky dějepisu a Mediální výchovy)
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
Medializovaný konflikt III. (Na frontách studené války optikou oborové didaktiky dějepisu a Mediální výchovy)
Název anglicky
Hyped Conflict III. (On the fronts of the Cold War through the perspective of subject Didactics of history and Media Education)
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00052050
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; period of cold war
Změněno: 18. 2. 2015 18:01, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
V originále
Předložený text alternativně a analyticky upozorňuje na téma studené války ve výuce dějepisu základní školy, které žáci mediálně přijímají i v mimoškolním prostředí, a to zejména ve filmové podobě. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná hraném filmu s tématikou studené války.
Anglicky
The text gives an alternative viewpoint of the topic of cold war in the teaching of history in primary school. It emphasises the importance of the film media in shaping the child’s historical awareness. It also notes the need for developing the child’s skills in analysing the media message, for period of cold war, encoded into charakteristical genres feature films.