SVOBODOVÁ, Marta. Obrazově-textově-zvukově digitální hodina - videosociogram (IMAGE-TEXT-SOUND DIGITAL LESSON - VIDEOSOCIOGRAM). In Sapere Aude. Sapere Aude 2011. 1. vyd. 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS: Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011, 2011, p. 1-7, 674 pp. ISBN 978-80-904877-2-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obrazově-textově-zvukově digitální hodina - videosociogram
Name in Czech Obrazově-textově-zvukově digitální hodina - videosociogram
Name (in English) IMAGE-TEXT-SOUND DIGITAL LESSON - VIDEOSOCIOGRAM
Authors SVOBODOVÁ, Marta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, Sapere Aude 2011, p. 1-7, 674 pp. 2011.
Publisher Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052076
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904877-2-7
Keywords (in Czech) nová média výtvarná výchova audiovizuální jazyk artefiletické metody
Keywords in English new media art education audiovisual language artefiletic methods
Changed by Changed by: MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D., učo 106296. Changed: 4/4/2012 17:33.
Abstract
Příspěvek se zabývá metodami rozvoje audiovizuálních dovedností studentů v podmínkách škol. Vybírá, popisuje a reflektuje jednu z vlastních navržených a vyzkoušených tvořivých metod výuky střihového programu videí na půdě základní, střední a vysoké školy. Tyto intervence do škol sloužily jako předvýzkum pro tvorbu disertační práce Sociální digitalizace, digitální socializace.
Abstract (in English)
Article deals with methods developing audiovisual skills of students at school conditions. It describes and reflects one of authors creative methods of video-editting education, which was tested at the basic and secondary school and at the University. These interventions serve as a pre-research for building dissertation.
Links
MUNI/A/1019/2010, interní kód MUName: Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice (Acronym: ROKREA)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/4/2024 14:38