ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ a Jiří ZOUNEK. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika. 2011, roč. 61, č. 1, s. 13-34, 21 s. ISSN 0031-3815. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{934098, author = {Šeďová, Klára and Švaříček, Roman and Makovská, Zuzana and Zounek, Jiří}, article_number = {č. 1}, keywords = {classroom communication; structure; initiation; reply; feedback;}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy}, volume = {roč. 61}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 934098 AU - Šeďová, Klára - Švaříček, Roman - Makovská, Zuzana - Zounek, Jiří PY - 2011 TI - Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy JF - Pedagogika VL - roč. 61 IS - č. 1 SP - 13-34 EP - 13-34 SN - 00313815 KW - classroom communication KW - structure KW - initiation KW - reply KW - feedback; N2 - V této studii ukazujeme na základě terénního empirického výzkumu strukturu výukové komunikace na druhém stupni základní školy. Strukturou rozumíme způsob uspořádání komunikační situace – aktéry komunikace a komunikační spojení mezi nimi. Jak uvádí Samuhelová (1988), jde o to: 1) kdo se komunikace účastní; 2) kdo komunikaci iniciuje; 3) od koho ke komu směřuje tok informací; 4) jak četné je komunikační spojení mezi aktéry; 5) jaké vztahy mezi aktéry existují. V tomto pojetí je zajímavý důraz na vztahy coby atributy komunikačních struktur a s ním spojený předpoklad, že při změně typu komunikační struktury se mění i vztah mezi účastníky komunikace (Samuhelová, 1988). ER -
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ a Jiří ZOUNEK. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. \textit{Pedagogika}. 2011, roč. 61, č. 1, s.~13-34, 21 s. ISSN~0031-3815.
|