J 2009

Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin

LORENZ, Michal

Základní údaje

Originální název

Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin

Název anglicky

Reflection of LIS Universitiy Representatives on educational trends: Focus Groups Study

Autoři

LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00047787

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

změna pojetí výuky ISK; učené hádání; studie zaměřovaných skupin; stavba kurikula v oboru ISK

Klíčová slova anglicky

learned disputation; focus groups study; curriculum arrangement in LIS studies; change of LIS teaching concept
Změněno: 15. 4. 2011 11:56, PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje organizaci studie zaměřovaných skupin, které se zúčastnili zástupci vysokoškolských vzdělávacích institucí oboru Informační studia a knihovnictví a která se uskutečnila v rámci diskusního setkání akademických odborníků na Učeném hádání na FF MU v Brně. Po popisu metody a její realizace jsou analyzovány výsledky diskuze na téma virtuální spolupráce, které odhalují principy, podle nichž byla na jednotlivých institucích formována učební kurikula. Studie také popisuje, jak vnímají a jaké postoje zaujímají akademičtí odborníci ke změnám v pojetí výuky, k vlivu informačních a komunikačních technologií a služeb na výuku a možnosti jejich využití pro spolupráci mezi obory ISK.

Anglicky

The study presents attitudes of LIS University Representatives towards educational trends in scope. Attitudes were obtained during Learned disputation meeting of LIS scholars at the Faculty of Arts at Masaryk university. In first part a description of used method is outlined. The Second part analyses the results of the meeting. The study unfolds main principles of curriculum construction, scholar’s perceptions and attitudes towards change of LIS teaching concept and impact of ICT and information services on teaching and collaboration among LIS departments.