LORENZ, Michal. Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin (Reflection of LIS Universitiy Representatives on educational trends: Focus Groups Study). ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 1, No 1, 23 pp. ISSN 1804-2406.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin
Name (in English) Reflection of LIS Universitiy Representatives on educational trends: Focus Groups Study
Authors LORENZ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1804-2406.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/09:00047787
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) změna pojetí výuky ISK; učené hádání; studie zaměřovaných skupin; stavba kurikula v oboru ISK
Keywords in English learned disputation; focus groups study; curriculum arrangement in LIS studies; change of LIS teaching concept
Changed by Changed by: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D., učo 45308. Changed: 15/4/2011 11:56.
Abstract
Příspěvek popisuje organizaci studie zaměřovaných skupin, které se zúčastnili zástupci vysokoškolských vzdělávacích institucí oboru Informační studia a knihovnictví a která se uskutečnila v rámci diskusního setkání akademických odborníků na Učeném hádání na FF MU v Brně. Po popisu metody a její realizace jsou analyzovány výsledky diskuze na téma virtuální spolupráce, které odhalují principy, podle nichž byla na jednotlivých institucích formována učební kurikula. Studie také popisuje, jak vnímají a jaké postoje zaujímají akademičtí odborníci ke změnám v pojetí výuky, k vlivu informačních a komunikačních technologií a služeb na výuku a možnosti jejich využití pro spolupráci mezi obory ISK.
Abstract (in English)
The study presents attitudes of LIS University Representatives towards educational trends in scope. Attitudes were obtained during Learned disputation meeting of LIS scholars at the Faculty of Arts at Masaryk university. In first part a description of used method is outlined. The Second part analyses the results of the meeting. The study unfolds main principles of curriculum construction, scholar’s perceptions and attitudes towards change of LIS teaching concept and impact of ICT and information services on teaching and collaboration among LIS departments.
PrintDisplayed: 6/10/2024 10:08