2010
Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky
LORENZ, MichalZákladní údaje
Originální název
Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky
Název anglicky
Where school lets a hole to yawn: m-learning or education for truants
Autoři
LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1804-2406
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00047792
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vzdělávací proces; souvislá učící se kultura; situované učení; průzkum připravenosti na m-learning; mobilní ICT; m-learning; e-learning
Klíčová slova anglicky
situated learning; seamless learning culture; mobile ICT; m-learning readiness survey; m-learning; learning process; e-learning
Štítky
Změněno: 15. 4. 2011 12:06, PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje koncept mobilního vzdělávání a jeho role v měnící se kultuře vzdělávání na univerzitě. Po krátkém vymezení ostatních přístupů ve vzdělávání – c-learningu, e-learningu a u-learningu, jsou představena nejběžnější mobilní zařízení a typy učení, které m-learning podporuje. Zmíněny jsou mobilní vzdělávací hry a základní přístupy k m-learningovým aktivitám, které se podílejí na vzniku učení 2.0. Následují příklady použití m-learningu ve školách a v knihovnách. V závěru příspěvku je vyhodnocena anketa „Jste připraveni na vzdělávání pomocí m-learningu?“, kterou vyplnilo celkem 274 studentů a 26 přednášejících z Masarykovy univerzity. Anketa mapuje dostupné vybavení a vnímání připravenosti studentů a vyučujících na implementaci m-learningu do běžné výuky.
Anglicky
The contribution presents concept of m-learning and its function in changing educational culture of university. At the beginning c-learning, e-learning and u-learning concepts are introduced as instantiation of others approaches to education. The most common mobile devices, styles of learning and approaches to m-learning activities as well as mobile educational games and learning 2.0 are mentioned. Follow examples of m-learning use in schools and libraries . Finally result of "Are you ready for m-learning?" questionnaire gathered from 274 students and 26 lectors of Masaryk University is interpreted.