LORENZ, Michal. Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky (Where school lets a hole to yawn: m-learning or education for truants). ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2010, vol. 2, No 2, p. 53 - 75. ISSN 1804-2406.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky
Name (in English) Where school lets a hole to yawn: m-learning or education for truants
Authors LORENZ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1804-2406.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00047792
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vzdělávací proces; souvislá učící se kultura; situované učení; průzkum připravenosti na m-learning; mobilní ICT; m-learning; e-learning
Keywords in English situated learning; seamless learning culture; mobile ICT; m-learning readiness survey; m-learning; learning process; e-learning
Tags RIV-OK
Changed by Changed by: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D., učo 45308. Changed: 15/4/2011 12:06.
Abstract
Příspěvek představuje koncept mobilního vzdělávání a jeho role v měnící se kultuře vzdělávání na univerzitě. Po krátkém vymezení ostatních přístupů ve vzdělávání – c-learningu, e-learningu a u-learningu, jsou představena nejběžnější mobilní zařízení a typy učení, které m-learning podporuje. Zmíněny jsou mobilní vzdělávací hry a základní přístupy k m-learningovým aktivitám, které se podílejí na vzniku učení 2.0. Následují příklady použití m-learningu ve školách a v knihovnách. V závěru příspěvku je vyhodnocena anketa „Jste připraveni na vzdělávání pomocí m-learningu?“, kterou vyplnilo celkem 274 studentů a 26 přednášejících z Masarykovy univerzity. Anketa mapuje dostupné vybavení a vnímání připravenosti studentů a vyučujících na implementaci m-learningu do běžné výuky.
Abstract (in English)
The contribution presents concept of m-learning and its function in changing educational culture of university. At the beginning c-learning, e-learning and u-learning concepts are introduced as instantiation of others approaches to education. The most common mobile devices, styles of learning and approaches to m-learning activities as well as mobile educational games and learning 2.0 are mentioned. Follow examples of m-learning use in schools and libraries . Finally result of "Are you ready for m-learning?" questionnaire gathered from 274 students and 26 lectors of Masaryk University is interpreted.
PrintDisplayed: 20/5/2024 11:47