k 2011

Re-entry into part-time and full-time secondary education and inequality of education opportunity: reinforcement, compensation, or neutrality?

KREIDL, Martin

Basic information

Original name

Re-entry into part-time and full-time secondary education and inequality of education opportunity: reinforcement, compensation, or neutrality?

Name in Czech

Opakovaný vstup do středního vzdělání a nerovnost šancí: posílení, oslabení nebo neutralita?

Authors

KREIDL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

RC28 ISA, "Longitudinal Approaches to Stratification Research: International and Comparative Perspectives", University of Essex, Colchester, UK, 2011

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/11:00052157

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

vzdělání;vzdělanostní nerovnosti

Keywords in English

education;education inequality

Tags

International impact
Změněno: 5/9/2015 14:54, prof. Martin Kreidl, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper investigates the impact of school re-entry upon inequality of education opportunity in four formerly socialist countries using event history models with competing risks.

In Czech

Příspěvek analyzuje dopad opakovaných vstupů do středního vzdělání na nerovnost v alokaci vzdělání pomocí analýzy přežití s konkurujícími si riziky.

Links

MSM0021622408, plan (intention)
Name: Reprodukce a integrace společnosti (Acronym: IVRIS)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Reproduction and integration of society