Detailed Information on Publication Record
2011
Re-entry into part-time and full-time secondary education and inequality of education opportunity: reinforcement, compensation, or neutrality?
KREIDL, MartinBasic information
Original name
Re-entry into part-time and full-time secondary education and inequality of education opportunity: reinforcement, compensation, or neutrality?
Name in Czech
Opakovaný vstup do středního vzdělání a nerovnost šancí: posílení, oslabení nebo neutralita?
Authors
KREIDL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
RC28 ISA, "Longitudinal Approaches to Stratification Research: International and Comparative Perspectives", University of Essex, Colchester, UK, 2011
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/11:00052157
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
vzdělání;vzdělanostní nerovnosti
Keywords in English
education;education inequality
Tags
International impact
Změněno: 5/9/2015 14:54, prof. Martin Kreidl, Ph.D.
V originále
The paper investigates the impact of school re-entry upon inequality of education opportunity in four formerly socialist countries using event history models with competing risks.
In Czech
Příspěvek analyzuje dopad opakovaných vstupů do středního vzdělání na nerovnost v alokaci vzdělání pomocí analýzy přežití s konkurujícími si riziky.
Links
MSM0021622408, plan (intention) |
|